e-gradiva | HTML | CSS | JavaScript | Načrtovanje | |||||
![]() |
|||||||||
SERŠ Maribor | Iskanje |
Dve osnovni vrsti povezav sta uporabljeni na spletnih straneh: povezave na strani znotraj spletišča in klasične hiperpovezave na drug material, ki je nekako povezan z rdečo nitjo vsebine strani. Četudi lahko navigacijske povezave povzročijo težave pri načrtovanju strani, je slabše njihovo izpuščanje ali slaba uporaba.
Hiperpovezave povzročijo dve osnovni težavi pri načrtovanju. Prekinejo tok vsebine v spletišču s povabilom bralcu, da ga zapusti. Lahko tudi radikalno spremenite vsebino informacij s preusmerjanjem bralca na drugo območje brez uvoda ali razlage.
Osnovna strategija načrtovanja učinkovitega hiperbesedila je uporaba povezav za okrepitev vaših sporočil, ne pa za vznemirjanje bralcev ali pošiljanjem pregledovanja nepomembne opombe na nekem drugem spletišču. Večina povezav v nekem spletišču naj vodi do točk ali virov znotraj le-tega, na strani, ki imajo enako grafično obliko, enako načrtovan sistem navigacije in seveda isto temo. V kolikor oblika strani odstopa od ostalih v spletišču, ima bralec občutek, da zapustil določeno spletišče. Če že pošljete bralca stran, jasno nakažite bralcu, da bo zapustil spletišče in vstopil v drug svet. Nakažite vsebinsko povezavo med vašim spletiščem in povezanim materialom.
Ključ za dobre hipertekstovne povezave je podpora vsebini
. Bralci tako ostanejo v vsebinskem toku in okolju vašega spletišča. Če uporabite enostavno povezavo na vašo stran, to učinkuje na celotno vsebino. Po kliku vaša vsebina izgine in povezana stran napolni okno brskalnika. S takšno povezavo na točko zunaj spletišča boste verjetno izgubili bralca.
Najpreprostejša pot za ohranjanje vsebine je uporaba povezav, ki odprejo povezano stran v drugem spletišču v novem oknu brskalnika. Tako lahko bralec dostopa do vsebine novega materiala brez izgube stika z vašim spletiščem.
Povezave so odvračaje
. To je ravno tako kot da bi naredili odstavek in ga napolnili s povabilom bralcem naj gredo nekam drugam
. Lahko minimirate motnje s kvaliteto povezav in njihovo organizacijo na spletni strani. Na strani naj bo jih samo nekaj in le-te naj se odpirajo v novem oknu brskalnika, da se ohrani izvorno stran. Večina povezav pa ni tako pomembnih, da bi z njimi vznemirjali. Zberite povezave in jih dodajte v v nogo strani ali kam drugam, kjer ne bodo moteče.
Če vključujete povezave v telo besedila, posvetite posebno pozornost besedilu. Nikoli ne napiši te stavka okoli povezave kot je "Klikni tukaj za več informacij!". Napišite običajen stavek in za povezavo uporabite besedo, ki kar najbolje opisuje dodatno vsebino.
www.webstyleguide.com © P. J. Lynch, S. Horton : SERŠ Maribor : 2004 : prevod Rok Kožuh