Gumb - input/button
Gumb je zelo pogost predmet v spletnih obrazcih. Za programiranje je eden izmed lažjih primerov. Gumb ustvarimo z značko <input>
, ki ji kot lastnost dodamo za lastnost type
vrednost button
:
<input type="button" />
Element je shranjen kot predmet v polju predmetov obrazca (katerega otrok je) pod zaporedno številko in pod svojim imenom (če ga ima). Dogodek, ki se bo izvršil, običajno pričakujemo ob kliku na gumb, torej:
<input type="button" onclick="dogodek()" />
Primer:
<form id="obrazec" >
<input type="button" name="gumbek" value="Ime obrazca?"
onclick= "document.write (this.form.id)" />
</form>
Lastnosti
- Lastnost obrazca
form
- Vrne lastnost, ki se nanaša na lastnosti starša (obrazec).
- Lastnost
name
- Lastnost vrne vrednost, ki pripada lastnosti name v znački input.
- Lastnost
type
- Lastnost vrne vrednost, ki pripada lastnosti type. V primeru gumba torej vedno vrne "button".
- Lastnost
value
- Lastnost vrne vrednost, ki pripada lastnosti value. To je napis, ki se nahaja trenutno na površini gumba.
- Lastnost
tabIndex
- Lastnost ima za vrednost celo pozitivno število. Določa razpored v polju pritiska na tipko
TAB
za dostop do elementa. Ta lastnost je zelo slabo podprta.
- Druge lastnosti
- class, dir, id, lang, style, title
Postopki
- Postopek
blur()
- Postopek odstrani fokus z izbranega gumba.
- Postopek
click()
- Postopek simulira miškin klik na gumb.
- Postopek
focus()
- Postopek preusmeri fokus na izbrani gumb.
- Postopek
handleEvent()
- Postopek kliče krmilnik za določen dogodek.
Dogodki
- Krmilnik
ondogodek="mojJavaScript()"
- Krmilnik izvrši določen JavaScript, ki ga predpisuje dogodek (onblur, onclick, ondblclick, onfocus, onkeydown, onkeypress, onkeyup, onmousedown, onmousemove, onmouseout, onmouseover, onmouseup).
Gor
e-gradiva
JavaScript
Ogrodje obrazca
Sestavljen gumb
SERŠ Maribor : Strokovna gimnazija
: 2004 : Aleš Brumec