e-gradiva     HTML CSS JavaScript Načrtovanje    
  logotip  
SERŠ Maribor Iskanje Primeri

Gumb - input/button

Gumb je zelo pogost predmet v spletnih obrazcih. Za programiranje je eden izmed lažjih primerov. Gumb ustvarimo z značko <input>, ki ji kot lastnost dodamo za lastnost type vrednost button:

<input type="button" />

Element je shranjen kot predmet v polju predmetov obrazca (katerega otrok je) pod zaporedno številko in pod svojim imenom (če ga ima). Dogodek, ki se bo izvršil, običajno pričakujemo ob kliku na gumb, torej:

<input type="button" onclick="dogodek()" />

Primer:

<form id="obrazec" >
<input type="button" name="gumbek" value="Ime obrazca?"
onclick= "document.write (this.form.id)" />
</form>

Lastnosti

Lastnost obrazca form
Vrne lastnost, ki se nanaša na lastnosti starša (obrazec).
Lastnost name
Lastnost vrne vrednost, ki pripada lastnosti name v znački input.
Lastnost type
Lastnost vrne vrednost, ki pripada lastnosti type. V primeru gumba torej vedno vrne "button".
Lastnost value
Lastnost vrne vrednost, ki pripada lastnosti value. To je napis, ki se nahaja trenutno na površini gumba.
Lastnost tabIndex
Lastnost ima za vrednost celo pozitivno število. Določa razpored v polju pritiska na tipko TAB za dostop do elementa. Ta lastnost je zelo slabo podprta.
Druge lastnosti
class, dir, id, lang, style, title

Postopki

Postopek blur()
Postopek odstrani fokus z izbranega gumba.
Postopek click()
Postopek simulira miškin klik na gumb.
Postopek focus()
Postopek preusmeri fokus na izbrani gumb.
Postopek handleEvent()
Postopek kliče krmilnik za določen dogodek.

Dogodki

Krmilnik ondogodek="mojJavaScript()"
Krmilnik izvrši določen JavaScript, ki ga predpisuje dogodek (onblur, onclick, ondblclick, onfocus, onkeydown, onkeypress, onkeyup, onmousedown, onmousemove, onmouseout, onmouseover, onmouseup).

SERŠ Maribor : Strokovna gimnazija : 2004 : Aleš Brumec