e-gradiva     HTML CSS JavaScript Načrtovanje    
  logotip  
SERŠ Maribor Iskanje Primeri
e-gradiva     HTML CSS JavaScript Načrtovanje    
  logotip  
SERŠ Maribor Iskanje Primeri

Naključna števila

Postopek Math.random() vrne vrednosti med 0 in strogo manjše od 1 (0.9999...) v obliki števila s plavajočo vejico. Če pa se želi kreirati skript ki se obnaša kot igra z kartami, potrebujemo naključna cela števila med 1 in 52; za kockanje je obseg od 1 do 6. Za kreiranje naključnega števila med nič in katero koli višjo vrednostjo, uporabimo spodnji postopek. Za pridobivanje števil od 0 dalje se uporablja postopek Math.floor(), ki vrednosti zaokroži na cela števila navzdol.

Math.floor(Math.random() * n) 	//rezultat je število med 0 in (n-1)

V podanem primeru je obseg števil med 0 in n-1. Če se želi število med 1 in n je potrebno prišteti 1. Zaokrožitev navzgor ni primerna, saj je naključno število lahko tudi 0 in njegova zaokrožitev je tudi 0.

Za kockanje potrebujemo števila med 1 in 6:

kocka = Math.floor(Math.random() * 6)      //rezultat je število med 0 in 5

Za kockanje potrbujemo Število med 1 in 6:

kocka = Math.floor(Math.random() * 6) + 1  //rezultat je število med 1 in 6

→ primer

SERŠ Maribor : Strokovna gimnazija : 2004 : David Kumer