e-gradiva     HTML CSS JavaScript Načrtovanje    
  logotip  
SERŠ Maribor Iskanje Primeri

Predmet Math

Največ aritmetike JavaScript se pojavi v priredilnih stavkih, npr:

var result=2+2.

Za zahtevnejšo uporabo pa ima JavaScript kot dodatek k tipičnim aritmetičnim operacijam svoj predmet Math (z velikim M). JavaScript ima mnogo matematičnih zmogljivosti, večinoma več kot so matematične sposobnosti večine piscev skriptov.

Predmet Math prinaša s seboj nekaj lastnosti (katere se obnašajo kot konstante nekaterih drugih jezikov) in mnogo postopkov (katere se obnašajo kot matematične funkcije nekaterih drugih jezikov). Način kako uporabljamo predmet Math v stavkih je enak, kot če bi uporabili katerikoli drugi predmet JavaScript: kreiramo zvezo katera se začenja z imenom predmeta Math, stavkom in imenom lastnosti ali načina, ki se uporabi:

Math.lastnost
Math.postopek ([parameter] [,parameter])

Statične lastnosti postopkov vrnejo vgrajene vrednosti (kot npr. Π).

Ker te lastnosti izrazov vrnejo njihove konstantne vrednosti, se lahko uporabijo v ustreznem računskem izrazu. Zgled je izračun obsega kroga, čigar polmer je spremenljivka r:

obseg = 2 * r * Math.PI

Razred Math je abstrakten razred, kar pomeni, da ne moremo ustvariti nobenega predmeta tega razreda. Vse lastnosti in postopki so statični. Razred Math vsebuje lastnosti in postopke, ki so v pomoč pri računanju.

Predmet je vgrajen v JavaScript. Njegove lastnosti on postopki so dosegljivi brez klicanja konstruktorja. Statične lastnosti se uporabljajo za matematične konstante, postopki pa za klicanje matimatičnih funkcij.

Morda najbolj pogoste napake, ki se pojavljajo s temi lastnostmi, so posledice neuporabe velikih črk v imenu predmeta Math in v postopkih.

Statične lastnosti

Lastnost E
Eulerjeva konstanta, osnova naravnega logaritma, približno 2.718281828459045.
Lastnost LN10
Naravni logaritem števila 10, približno 2.302585092994046
Lastnost LN2
Naravni logaritem števila 2, približno 2.302585092994046
Lastnost LOG2E
logaritem števila e pri osnovi 2, približno 1.4426950408889634
Lastnost LOG10E
logaritem števila e pri osnovi 10, približno 0.4342944819032518
Lastnost PI
Razmerje med obsegom kroga in premerom, približno 3.141592653589793
Lastnost SQRT1_2
Kvadratni koren iz ene polovice, približno 0.7071067811865476
Lastnost SQRT2
Kvadratni koren iz dva, približno 1.4142135623730951

Statični postopki

Postopek abs(x)
Vrne absolutno vrednost števila x.
Postopek sqrt(x)
Vrne kvadratni koren števila x. Če je število x negativno, poten NN vrne vrednost NaN, IE pa sporočilo o napaki.
Postopek exp(x)
Vrne vrednost eksponentne funkcije, to je e na potenco x: ex, kjer je e osnova naravnega logaritma.
Postopek log(x)
Vrne naravni logaritem števila x. NN v primeru argumenta 0 vrne vrednost -Infinity, v primeru negativnega argumenta pa NaN. IE v obeh primerih vrne sporočilo o napaki.
Postopek pow(x, y)
Vrne število x na potenco y: xy.
Postopek min(...)
Vrne najmanjše izmed števil, ki jih damo za parametre. Če parametrov ni, vrne vrednost neskončno.
→ primer
Postopek max(...)
Vrne največje izmed števil, ki jih damo za parametre. Če parametrov ni, vrne vrednost minus neskončno.
→ primer
Postopek random()
To je edini postopek tega predmeta, ki ne zahteva parametra. Vrne naključno realno število večje ali enako 0 in strogo manjše od 1.
→ primer
Postopek ceil(x)
Vrne najmanjše celo število, ki je večje ali enako številu x.
→ primer
Postopek floor(x)
Vrne največje celo število, ki je manjše ali enako številu x.
→ primer
Postopek round(x)
Vrne številu x najbližje celo število. Če sta dve celi števili enako blizu: y.5, vrne večjega (y+1).
→ primer → primer
Postopek sin(x)
Vrne sinus kota x, ki mora biti podan v radianih.
Postopek cos(x)
Vrne cosinus kota x, ki mora biti podan v radianih.
Postopek tan(x)
Vrne tangens kota x, ki mora biti podan v radianih.
Postopek asin(x)
Vrne arcus sinus števila x. Rezultat je v radianih med -PI/2 in PI/2.
Postopek acos(x)
Vrne arcus cosinus števila x. Rezultat je v radianih med 0 in PI.
Postopek atan(x)
Vrne arcus tangens števila x. Rezultat je v radianih med -PI/2 in PI/2.
Postopek atan2(y, x)
Vrne arcus tangens kvocienta y/x, pri čemer predznaka števil y in x določata kvadrant rezultata. Rezultat je v radianih med -PI in PI.

SERŠ Maribor : Strokovna gimnazija : 2004 : Danijel Mom