e-gradiva     HTML CSS JavaScript Načrtovanje    
  logotip  
SERŠ Maribor Iskanje Primeri

Global

Obstaja samo en predmet Global. Ustvari se sam takoj na začetku programa, da poveže globalne spremenljivke in funkcije. Novih predmetov se ne more ustvariti preko Global() ali česa podobnega. Ta predmet je pravzaprav nekakšen okvir, znotraj katerega teče naš program. Nova spremenljivka v programu je tako samo nova lastnost tega predmeta, nova funkcija pa nov postopek.

Lastnosti

Lastnost NaN
V JavaScript je NaN ovrednotena kot primitivna vrednost. NaN pomeni Not-a-Number (to ni število). Uporabljena je za številsko vrednost, ki predstavlja nelegalno število.
Lastnost Infinity
V JavaScript je Infinity ovrednotena kot primitivna vrednost. Infinity je številska vrednost, ki predstavlja pozitivo neskončnost. Pojavi se, ko zelo veliko pozitivno število doseže omejitev, ki velja za števila s plavajočo vejico, ki je 1.7976931348623157×10308.
-Infinity je številska vrednost, ki predstavlja negativno neskončnost. Pojavi se, ko zelo veliko pozitivno število doseže omejitev, ki velja za števila s plavajočo vejico, ki je -1.7976931348623157×10308.
Lastnost undefined
V JavaScript je undefined ovrednotena kot primitivna vrednost. Obstajata dve definiciji za Undefined. Lahko se nanaša na spremenljivko, ki ni bila nikoli deklarirana. Ali pa se nanaša na spremenljivko, ki je bila deklarirana, toda ni ji bila dodeljena vrednost. Standard ECMA-262 uporablja drugo definicijo za undefined.
Lastnost Math
Je predmet Math, preko katerega dobimo dostop do njegovih statičnih lastnosti in postopkov (matematičnih konstant in funkcij)

Postopki

Postopek escape("niz")
Pretvori niz v novi niz v katerem se ubežne sekvence kodirajo po RFC 1738.
→ več
Postopek unescape("niz")
Funkcija unescape dekodira niz, ki je bil kodiran s funkcijo escape.
→ več
Postopek eval("niz")
Ena izmed pomembnih funkcij programov je računanje. Postopek poskuša izračunati iz niza neko vrednost. Najpogostejša uporaba je pretvarjanje tekstovne različice reference v pravo referenco predmeta. Katerikoli ukaz, ki je shranjen kot besedilo in ga JavaScript lahko izračuna, se lahko iračuna s funkcijo eval(). Pogosto za pretvorbo funkcija sploh ni potrebna.
Postopek decodeURI("niz")
Vrne razkodiran niz. Vsako pojavitev zakodiranega znaka nadomesti z ustreznim znakom. Znaki so lahko zakodirani v obliki %xx (z dvema šestnajstiškima števkama), ali pa po pravilih UTF-8.
→ več
Postopek decodeURIComponent("niz")
Vrne razkodiran niz. Vsako pojavitev zakodiranega znaka nadomesti z ustreznim znakom. Znaki so lahko zakodirani v obliki %xx (z dvema šestnajstiškima števkama), ali pa po pravilih UTF-8.
→ več
Postopek encodeURI("niz")
Vrne zakodiran niz. Vsako pojavitev posebnega znaka nadomesti z ustreznim opisom. Opis znaka je oblike %xx (dve šestnajstiški števki) ali zaporedje UTF-8. Postopek ne zakodira znakov, kot so _, ?, /, &, ., : in podobnih, ki imajo v naslovih URL poseben pomen.
→ več
Postopek encodeURIComponent(niz)
Vrne zakodiran niz. Vsako pojavitev posebnega znaka nadomesti z ustreznim opisom. Opis znaka je oblike %xx (dve šestnajstiški števki) ali zaporedje UTF-8.
→ več
Postopek eval(niz)
Vrne vrednost izraza, zapisanega v danem nizu.
Postopek isNaN(število)
Vrne true, če je število enako NaN, sicer pa vrne false. Funkcija se pogosto uporablja za testiranje vnesenih podatkov
Postopek isFinite(število)
Funkcija nam pomaga pri računanju v JavaScript. Vrne false, če je število enako NaN, Infinity ali -Infinity, za števila, ki so v območju s katerimi zna JavaScript računati pa vrne true.
Postopek Number("niz")
Funkcija pretvori v število (ne v predmet number), ki predstavlja vrednost predmeta. Če parametra ne podamo, vrne število 0. V kolikor argument ni veljavno število vrne NaN.
Postopek parseInt("niz" [, osnova])
Vrne celo število, zapisano v danem nizu pri dani osnovi. Privzeta osnova je 10, razen če se niz prične z 0, 0x ali 0X. V primeru, da se število prične z 0, se obravnava kot osmiško. V drugem primeru je število šestnajstiško. Postopek interpretira začetek niza do prvega znaka, ki ni več del celega števila. V primeru, da je uporabljena osnova (med 2 in 32), se pri pretvorbi števila, opošteva le-ta.
Postopek parseFloat("niz")
Vrne realno število, zapisano v danem nizu. Postopek interpretira začetek niza do prvega znaka, ki ni več del realnega števila.
Postopek toString(osnova)

Vsak predmet jezika ima postopek toString. Postopek po najboljših močeh prikaže opis predmeta. V tabeli so napisane pretvorbe s tem postopkom. Pri pretvorbi se lahko uporabi številska osnova med 2 in 16.

Tip predmetarezultat postopka
Stringsam znakovni niz
Numberekvivalentni niz
Boolean"true" ali "false"
Arrayz vejicami (brez presledkov) ločen seznam
Functionznakovna različica definicije funkcije

Stavki

Stavek var spremenljivka1 [=vrednost] [..., spremenljivkaN [=vrednost]]
Stavek deklarira spremenljivko, opcijsko jo še inicializira na začetno vrednost. Doseg spremenljivke je trenutna funkcija, oziroma za spremenljivke, ki so bile deklarirane zunaj funkcije, celoten program (globalne spremenljivke). Spremenljivko lahko deklariramo preprosto s prirejanjem vrednosti identifier, vendar je veliko bolje, če uporabljamo var. Uporaba var je obvezna tudi, če želimo v funkciji uporabiti spremenljivko z enakim imenom, kot ga ima neka globalna spremenljivka.
Stavek //
Stavek /* .... */

Komentarji so stavki, ki jih interpretor JavaScript ignorira. Pisanje komentarjev pomaga avtorjem pri vzdrževanju in spreminjanju skript in uporabnikom, da razumejo delovanje skript. Četudi po skript s komentarji večji in s tem posledično tudi daljši čas nalaganja, se priporoča pisanje komentarjev.

JavaScript omogoča pisanje komentarjev na dva načina. Prvi je s pisanjem // na začetku ali v nadaljevanju vrstice. Drugi pa je namenjen za pisanje komentarja v več vrsticah.

// y = "To " + "ni " + "komentar"  // to je komentar
// To je drva vrstica komentarja
// to je pa druga.
//
// tu se komentar konča.

/* To je drva vrstica komentarja
   to je pa druga.

   tu se komentar konča. */

SERŠ Maribor : Strokovna gimnazija : 2003 : Tine Pajk