e-gradiva | HTML | CSS | JavaScript | Načrtovanje | |||||
SERŠ Maribor | Iskanje | Primeri |
Obstaja samo en predmet Global
. Ustvari se sam takoj na začetku programa, da poveže globalne spremenljivke in funkcije. Novih predmetov se ne more ustvariti preko Global()
ali česa podobnega. Ta predmet je pravzaprav nekakšen okvir, znotraj katerega teče naš program. Nova spremenljivka v programu je tako samo nova lastnost tega predmeta, nova funkcija pa nov postopek.
NaN
NaN
ovrednotena kot primitivna vrednost. NaN pomeni Not-a-Number
(to ni število). Uporabljena je za številsko vrednost, ki predstavlja nelegalno število.
Infinity
Infinity
ovrednotena kot primitivna vrednost. Infinity
je številska vrednost, ki predstavlja pozitivo neskončnost. Pojavi se, ko zelo veliko pozitivno število doseže omejitev, ki velja za števila s plavajočo vejico, ki je 1.7976931348623157×10308.
-Infinity
je številska vrednost, ki predstavlja negativno neskončnost. Pojavi se, ko zelo veliko pozitivno število doseže omejitev, ki velja za števila s plavajočo vejico, ki je -1.7976931348623157×10308.
undefined
undefined
ovrednotena kot primitivna vrednost. Obstajata dve definiciji za Undefined
. Lahko se nanaša na spremenljivko, ki ni bila nikoli deklarirana. Ali pa se nanaša na spremenljivko, ki je bila deklarirana, toda ni ji bila dodeljena vrednost. Standard ECMA-262 uporablja drugo definicijo za undefined
.Math
escape("niz")
→
večunescape("niz")
→
večeval("niz")
eval()
. Pogosto za pretvorbo funkcija sploh ni potrebna.
decodeURI("niz")
→
večdecodeURIComponent("niz")
→
večencodeURI("niz")
→
večencodeURIComponent(niz)
→
večeval(niz)
isNaN(število)
true
, če je število enako NaN
, sicer pa vrne false. Funkcija se pogosto uporablja za testiranje vnesenih podatkovisFinite(število)
false
, če je število enako NaN, Infinity ali -Infinity, za števila, ki so v območju s katerimi zna JavaScript računati pa vrne true
.Number("niz")
parseInt("niz" [, osnova])
parseFloat("niz")
toString(osnova)
Vsak predmet jezika ima postopek toString
. Postopek po najboljših močeh prikaže opis predmeta. V tabeli so napisane pretvorbe s tem postopkom. Pri pretvorbi se lahko uporabi številska osnova med 2 in 16.
Tip predmeta | rezultat postopka |
String | sam znakovni niz |
Number | ekvivalentni niz |
Boolean | "true" ali "false" |
Array | z vejicami (brez presledkov) ločen seznam |
Function | znakovna različica definicije funkcije |
var spremenljivka1 [=vrednost] [..., spremenljivkaN [=vrednost]]
//
/* .... */
Komentarji so stavki, ki jih interpretor JavaScript ignorira. Pisanje komentarjev pomaga avtorjem pri vzdrževanju in spreminjanju skript in uporabnikom, da razumejo delovanje skript. Četudi po skript s komentarji večji in s tem posledično tudi daljši čas nalaganja, se priporoča pisanje komentarjev.
JavaScript omogoča pisanje komentarjev na dva načina. Prvi je s pisanjem //
na začetku ali v nadaljevanju vrstice. Drugi pa je namenjen za pisanje komentarja v več vrsticah.
// y = "To " + "ni " + "komentar" // to je komentar // To je drva vrstica komentarja // to je pa druga. // // tu se komentar konča. /* To je drva vrstica komentarja to je pa druga. tu se komentar konča. */
SERŠ Maribor : Strokovna gimnazija : 2003 : Tine Pajk